Жамбыл облысы
Жамбыл ауданы білім бөлімінің
"Төлеби атындағы орта мектеп"
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(72636) 43-50-93
Есепші бөлімі:
+7(72636) 23-11-37
Нашар көрушілер
нұсқасы
» » » Ақсақ киік қазақ әдебиетінен ашық сабақ Ибраева Лаура
24
сентябрь
2017

Ақсақ киік қазақ әдебиетінен ашық сабақ Ибраева Лаура

Тақырыбы
С. Сейфуллин  өмірі "Ақсақ киік"  өлеңі
 
Мақсаты
С. Сейфуллин    жайлы  қысқаша мәлімет беру, ақынның  «Ақсақ киік»  өлеңінің  тақырыбы мен  идеясын түсіндіру.

<!-- [if !supportLineBreakNewLine] --> <!-- [endif] -->

Жалпымақсат
Тақырыпты түсініп оқи білуге баулу. Тілін, сөздікқорларындамытуарқылысабаққадегенқызығушылығынарттыру
Күтілетіннәтиже
Тақырыптыоқиотырып ,идеясынтараутақырыбыменбайланыстыра  ашуғамүмкіндік беру
7 модульдіңқолданылуы
АКТ”, "Оқыту мен оқудағыжаңатәсілдер”, "Оқытуүшінбағалаужәнеоқудыбағалау”, "Сынитұрғыданойлауғаүйрету”,  "Оқытудыбасқаружәнекөшбасшылық”.
 
Қолданылатынәдіс-тәсілдер
Миғашабуыл, топтастыру ,  бес жолды өлең , эссе , өлең құрылысына талдау
Қолданылатынресурстар
Флипчарт, маркерлер, портреттер, тақта, стикерлер, ноутбук, видео
Ұйымдастырукезеңі
 
Қызығушылық
тарынояту
 
 
 
 
 
 
 
 
 
а) Оқушылардың сәлемдесуі, түгелдеу.
Мұғалім сөзі :
Өнер алды-қызыл тіл
Анаңдай оны құрметте!
Қысылмай,талмай үйрен,біл,
Асылын сөздің өрнекте.
Ана тіл-асыл қазына,
Байлығың-білсең ол сенің.
Жеткізер өмір жазына,
Сонымен өсер өркенің, -дей отырып сөз өнерін,  асылын, тіл тазалығын сезінетін әдебиет сабағын бастаймыз.
ә) Әр топ оқушылары  бір-бірлеріңе бүгінгі сабақ деген жақсы тілектерімізді  айтайық.
І топ Әрбір адам туысым, досым, жұрағат
ІІ топ Әрбір сабақ үйрену, ұғу, ұлағат
ІІІ топ Әрбір ісім тірлік, тірек, адамдық
ІҮ топ  Әрбір сөзім шындық , бірлік адалдық


 

<!-- [if !supportLineBreakNewLine] --> <!-- [endif] -->

Әр топ оқушылары бүгінгі сабаққа жақсы тілектерін білдіреді.

Сабақкезеңдері

Тапсырма

Мұғалімніңіс-әрекеті

Оқушылардыңіс-әрекеті

Білім

 

 

Өткен тақырып бойынша тест сұрақтарына жауап алу

Үй тапсырмасы  М. Жұмабаев "Сағындым" өлеңінен үзінді жаттау

Тест тапсырмасын орындау .

1.Мағжан Жұмабаев кім ?

А)  әнші        Ә)   ғалым         Б)    ақын, жазушы

2. Мағжан Жұмабаев  қай жылы дүниеге келген  ?

А)   1865 ж             Ә)   1569ж  Б )   1893 ж3. Мағжан  қай жерде дүниеге келген ?

А) Көкшетау облысы  Ә)  Солтүстік Қазақстан облысы    Б) Ақтөбе қаласы

4. Мағжанның өлеңдері

А)    Қысқы жолда     Ә)  Өзен          Б) Қыс

5. Сағындым өлеңінде кімдерді сағынған?

 А) әкесін    Ә)  туған жерін      Б) мектебін

6. Қысқы жолда өлеңі кімдердің өлеңдеріне ұқсас?

 А)   Сәкен       Ә)  Абай     Б )  Шәкәрім

7. Мағжан  қай жылы қайтыс болады ?

А)  1478 ж         Ә)  1236ж       Б)  1938 ж

8. Мағжан қай медреседе оқыды?

А)  Ахмет Риза        Ә)  Ғалия           Б) Уазифа

 

Өткен тақырыптар бойынша өлең шумақтарын айтады. Тест сұрақтарына жауап береді .

Түсіну

Миға шабуыл

Киік қандай жануар ?

Жаңа сабақты бастамас бұрын миға шабуыл мақсатында  оқушыларға сұрақ қойылады .

Киік жануарын  туралы не білеміз ?  Олай болса киік сөзінің синонимін айтайықшы . Жалпы синоним дегеніміз не ?

Киік ,Ақбөкен, Марал, Ботакөз  ендеше бүгінгі сабақта осы атаулар бойынша топ аттарын қояйық. Топ басшылары өздері қалаған қағазды алады .

Оқушылар киік жануары туралы білгендерін ортаға салады. Киік сөзінің синонимін табады  . Сол атаулар бойынша топқа бөлінеді .

Қолдану

Жаңа тақырып бойынша қысқаша түсіндіріп өту.  Ақсақ киік туралы  айтылады .

- Балалар, бәйтерекағашытуралы не білеміз?..

Қазақбәйтерекағашынкиелісанап , қасиеттұтады.Тамырынтереңгежайғанбәйтерек сан тарапқажолалып, көкпенжарысаөседі. Ұзақжылдарбойыөсіп-өнетінағашекен. 

Біздіңқазақхалқыөзұлын, батырларынескеріп, еңбегінбағалап, «Бес арыс», «Үшбәйтерек» депөмірсүргенқоғамына, еңбегінеқарайтоптап, бағалапкеледі.  «Үшбәйтерегіміз» кімдерекен? (Сәкен, Ілияс, Бейімбет). 

«Абайдыңінілері, Қазақтыңірілері – Сәкен, Ілияс, Бейімбет» депжырлағандайбүгінгісабағымыздаСәкенСейфуллинніңөмірі мен шығармашылығыжәне "Ақсақ киік" өлеңі туралыоқыптанысамыз.

 

 

 Сейфуллин Сәкен (Садуақас ) - қазақтың көрнекті жазушысы, қазақ әдебиетін қалыптастырушылардың бірі, мемлекет және қоғам қайраткері. Саяси репрессияның құрбаны болған. Сәкен шығарған әндер халықтық дәстүрді тұғыр ете отырып, дүниеге  өзіндік даралық сипаттармен ерекшеленеді.

Сәкен қазақ маңдайына біткен біртуар дара тұлғалардың бірі. Ол өз ұлтын қалтқысыз сүйіп, халқына еңбек сіңірді.

Бүгін  сабақта С.Сейфуллиннің «Ақсақ киік» өлеңімен танысамыз. Бұл өлеңін ақын 1924 жылы жазыпты. Бұл өлеңнің әні бар. Әнін жазған Сәкен Сейфуллиннің өзі болатын.

 

Ары қарай  С. Сейфуллин туралы  айту үшін Халима әкпейлеріңе сөз берсек.

 

Тарих пәнінің мұғалімі : Айнұр әкпейлерің

С. Сейфуллиннің дүниеге келген жерлері , киік өмір сүретін жер Бетпақдала туралы айтып таныстырады .

 

Дүниетану пәні бойынша Киік туралы мағлұматтарды бастауыш сыныпта білім берген Бағила әкпейлерің айтқалы отыр.

 

Ән-күй пәнінің мұғалімі Мейрамкүл әкпейлеріңнің де өз айтары бар екен тыңдап көрелік. 

Талдау

"Ақсақ киік" өлеңін бейнетаспа-

дан тыңдау

Оқулықпен жұмыс

Ал ендеше әрі қарай "Ақсақ киік" өлеңін бейне таспадан тыңдап көрсек.

Бәріміз мұқият қарайық.

Өлең сөздерін оқулығымызды ашып көріп отырамыз.

Міне, балалар "Ақсақ киік "өлеңін тыңдадық . Енді оқулықтан бір шумақтан жалғастырып отырып оқып шығайық .

"Ақсақ киік" өлеңін бейнетаспадан тыңдау .

Оқулықтан оқып шығу .

Жинақтау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Әр топ оқушыларына тапсырмалар беріледі .

Топтық жұмыс

Оқушылар топпен жұмыс жасағанда "Ақсақ киік" күйін қойу

Әр топ оқушыларына  тапсырма беріледі .

І топ

 Киік сөзіне бес жолды өлең жазу

ІІ топ Өлеңді құрылысына талдау

Шумақ-17

Тармақ-68

Буын -11-12

Қара өлең ұйқасы

Қап-қара екі көзі мөлдіреген

Әдемі екі танау желбіреген

Елеңдеп жас балаша жалтаңдайды

Жел түрткен жусаннан да селдіреген   (теңеу)

ІІІ топ  Топтастыру

 сұлу                             қызыл кітапқа енген

                      Киік

               жүйрік

Бетпақдалада

өмір сүреді                мүйізі құнды

ІҮ топ  

"Біз табиғат сақшысымыз"  эссе жазу

 

Дәптермен жұмыс

оқулықтағы түсініксіз сөздерді дәптерлеріне жазады

Әр топ оқушыларына тапсырмалар беріледі .

Әр топ оқушылары жаңа тақырыпқа байланысты тапсырмаларды постер арқылы қорғайды .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сөздік